poniedziałek, 2 maja 2011

Pszczele nauki - maj 2011

1. Moja miejscowość, moja ojczyzna
- kształtowanie poczucia przynależności do narodu i kraju
- kształtowanie postawy poszanowania odrębności narodowych
- wzbogacenie wiadomości na temat historii Krakowa, Warszawy, zapoznanie z legend
- kształcenie umiejętności odejmowania – manipulowanie przedmiotami
2. Bukiet, prezent i cukierki, dziś rodziców dzień jest wielki!
 - kształtowanie u dzieci świadomości własnej roli społecznej w rodzinie oraz ról innych jej        członków i związanych z tym obowiązków;
- uwrażliwienie dzieci na potrzebę dzielenia się z innymi;
-  doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat w sposób zrozumiały dla otoczenia i formułowania myśli w formie zdań poprawnych gramatycznie i składniowo;
3. Ktoś nam niebo pomalował. Witaj tęczo kolorowa!
- zachęcanie dzieci do twórczej ekspresji plastycznej i swobodnego eksperymentowania z kolorami, plamą i linią oraz do wykorzystywania różnych technik plastycznych;
- poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla wiosny i lata;
- uwrażliwianie dzieci na piękno polskich krajobrazów;
- zachęcanie do oglądania dzieł malarskich i rozmawiania o nich;
- stwarzanie okazji do działalności plastycznej związanej z przeżyciami muzycznymi;
- wspieranie dzieci w budowaniu poczucia własnej wartości i zachęcanie do prezentowania swoich prac;
- rozwijanie umiejętności obdarzania innych uwagą i cierpliwego oczekiwania na swoją kolej;
- rozwijanie umiejętności relaksowania się podczas słuchania utworów literackich i muzycznych.
4. Ruch tu wielki, dźwięków moc, z traw na łące miękki koc
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych przez poznanie ekosystemu łąki oraz jej mieszkańców;
- doskonalenie umiejętności spostrzegania cech zewnętrznych i formułowania ustnej charakterystyki;
- rozwijanie wrażliwości słuchowej;
- rozwijanie zdolności do przeprowadzania analizy i syntezy słuchowej;
- rozwijanie mowy przez ćwiczenia oddechowe;
- kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania;
- rozwijanie umiejętności współpracy w zespole z uwzględnieniem samodzielnego podziału zadań;
- rozwijanie wyobrażeń i koordynacji wzrokowo-ruchowej w zabawach plastycznych i konstrukcyjnych.
5. Z końca świata czy zza ściany – to przyjaciel nasz kochany
- kształtowanie świadomej przynależności do narodu i kraju;
- przygotowanie do zgodnego współżycia w Europie i świecie, kształtowanie tolerancji wobec ludzi innych ras i kultur;
- rozwijanie orientacji przestrzennej, posługiwanie się nazwami kierunków;
- odczytywanie symboli na mapie i globusie.

0 komentarze: