PSZCZELE NAUKI
KWIECIEŃ
TAKI NASTRÓJ JEST W TEATRZE, ŻE ZACHWYCAM SIĘ GDY PATRZĘ
- wprowadzenie dzieci w świat sztuki teatralnej, umożliwienie zdobywania wiedzy i wzbogacenie słownictwa w tym zakresie;
- rozwijanie wyobraźni i ekspresji twórczej;
- doskonalenie umiejętności liczenia, numerowania i prawidłowego posługiwania się liczebnikami porządkowymi;
- zachęcanie do uczestnictwa w zabawach teatralnych, dramowych i pantomimicznych;
- doskonalenie umiejętności tworzenia dłuższych wypowiedzi ustnych, poprawnych logicznie, gramatycznie i składniowo;
- rozwijanie zdolności analizy i syntezy wzrokowej.
NIGDY NIE BÓJ SIĘ LEKARZA, GDY CHOROBA SIĘ PRZYDARZA
- kształtowanie u dzieci intuicyjnego rozumienia zdrowia;
- zapoznanie z zawodem lekarza, kształtowanie pozytywnego stosunku do pracowników służby zdrowia;
- kształtowanie właściwych zachowań związanych z wizytami w gabinecie lekarskim;
- wyrabianie u dzieci zdrowych nawyków żywieniowych, przyzwyczajenie do dbania o sprawność fizyczną i własne zdrowie;
- kształtowanie właściwego stosunku do ludzi chorych (współczucie, niesienie pomocy);
- rozwijanie zdolności kodowanie i dekodowania informacji za pomocą symboli i słów.
WIELKANOCNE TO PISANKI, WYKLEJANKI, MALOWANKI
- zapoznanie dzieci z tradycją świąt wielkanocnych;
- doskonalenie umiejętności tworzenia zbiorów, przeliczania i porównywania liczb elementów w zbiorze;
- rozwijanie samodzielności w zakresie samoobsługi i wykonywania prac użytecznych;
- rozwijanie zdolności uważnego słuchania ze zrozumieniem i krytycznego odbioru utworu literackiego (dostrzeganie jego humorystycznych treści, nazywanie pozytywnych i negatywnych cech bohaterów);
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego, rozumienie zmian odwracalnych i nieodwracalnych;
- przygotowanie do nauki pisania - kształtowanie lepszej koordynacji wzrokowo-ruchowej i wyrabianie płynności ruchów ręki w kreśleniu szlaczków literopodobnych zgodnie z kierunkiem kreślenia.
NA WSI ZAWSZE JEST WESOŁO, TYLE PÓL I ZWIERZĄT WKOŁO
- umożliwienie dzieciom zdobywanie wiedzy na temat wsi i zwierząt hodowlanych (uświadomienie potrzeby hodowania zwierząt, wskazanie, jakie korzyści przynosi to człowiekowi);
- wspieranie dzieci w podejmowaniu prób globalnego czytania prostych wyrazów;
- umożliwianie zdobywania doświadczeń w mówieniu oraz byciu słuchanym;
- wdrażanie do właściwego, bezpiecznego posługiwania się narzędziami oraz kształcenie umiejętności organizowania sobie miejsca pracy.
0 komentarze:
Prześlij komentarz